

Direktør for kundeopplevelser
Strategisk ledelse – analyse – serviceutvikling – driftsoppfølging - kundedialog Sted: Trondheim
AtB er Trøndelags mobilitetsselskap og tilbyr et framtidsrettet og bærekraftig mobilitetstilbud for hele fylket. AtB har et omfattende samfunnsansvar og er en sterk merkevare med stor betydning for befolkningen i Trøndelag. For kunden er det enden av reisen som er målet. Det er her, på arbeidsplassen, skolen, teateret eller i skiløypa at mulighetene og historiene skapes. AtB skal tilby mobilitetsløsninger som gjør dette mulig. Vi skal gjøre det enklere å klare seg uten egen bil – alltid for noen, oftere for mange.
Vi jobber hver dag med å skape gode brukeropplevelser innen mobilitet og hele reisen fra A til B. Vår viktigste oppgave er å legge til rette for smidige, sømløse reiser tilpasset ulike behov og reisemønster. Det betyr å sikre god drift og tilpasning av det etablerte mobilitetstilbudet i Trøndelag, med buss, trikk, hurtigbåt, ferge, skoleskyss og bestillingstransport i tillegg til å inkludere nye aktuelle mobilitetsløsninger som får folk fra A til B.
Våre verdier er ansvarlig, involverende og framtidsrettet. Disse er med på å forme vår kultur og måten vi utfører våre tjenester på. Vi søker å etterleve verdiene både internt i organisasjonen og eksternt ut mot markedet. AtB omsatte i 2024 for ca. 3,1 mrd. NOK. Selskapet er et AS og 100 % eid av Trøndelag fylkeskommune. De senere år har vi vokst som følge av at vi har insourcet tjenester vi tidligere har kjøpt, og vi har i dag 127 årsverk, hvor 45% er kvinner og 55% er menn. AtB har ansvar for å planlegge, anskaffe, drifte, utvikle og markedsføre et framtidsrettet mobilitetstilbud for hele Trøndelag.
Om stillingen
Med et mål om å styrke kundeopplevelsen i hele regionen, søker AtB direktør for kundeopplevelser. Stillingen innebærer et overordnet ansvar for å sikre helhetlige og førsteklasses kundeopplevelser, gjennom et attraktivt og bærekraftig mobilitetstilbud med høy servicegrad. Avdelingen spiller en nøkkelrolle i anskaffelser og forberedelser for nye transportkontrakter, og har ansvar for oppfølging av disse når de er i drift. Vi søker deg med relevant høyere utdanning og omfattende erfaring innen marked, drift, serviceledelse gjerne fra komplekse organisasjoner eller bransjer.
Vi ser etter deg som har sterk faglig kompetanse, har er detaljorientert tilnærming til kundeopplevelser samtidig som du evner å ha et strategisk perspektiv på hvordan AtB kan videreutvikle og sikre en solid og førsteklasses kundeservice. Stillingen er nyopprettet og er en sentral rolle i AtB sin toppledergruppe hvor du får muligheten til å bidra til utviklingen av bærekraftig mobilitet og vekst, i et av regionens viktigste selskaper.
Søknadsfrist: 27.04.2025
Fra A til B med kunden i fokus – vi søker direktør til nyopprettet stilling
Ansvar og arbeidsoppgaver:
- Lede avdeling for kundeopplevelser i tråd med AtB sin overordnede strategi.
- Ansvar for å videreutvikle egen avdeling, samt lede og motivere avdelingens medarbeidere, inkludert ledelse av seksjonsledere og tilrettelegging for deres utvikling og prestasjoner.
- Sikre forutsigbarhet og gode kundeopplevelser for kollektivreisende i Trøndelag gjennom god informasjon og kundeservice, samt oppfølging av operatører, infrastruktur og systemtjenester.
- Sørge for god dialog og samarbeid med sentrale interessenter, som fylkeskommunen, kommuner i regionen og veieiere.
- Bidra i arbeidet med videreutvikling av merkevaren og omdømmet til AtB.
- Delta i utforming av konkurransegrunnlag for transportkontrakter, samt oppstart av nye og eksisterende kontrakter.
- Sørge for at seksjonene drift og kundeservice er operative 365 dager i året, med påfølgende ansvar for transportberedskap, hendelseshåndtering og aktiv deltakelse i beredskapsledelsen.
- Legge til rette for god kontakt og utvikling med operatører og leverandører.
- Ansvar for inntektssikring gjennom velfungerende billettsystemer og billettkontroll.
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning innen marked, drift, logistikk eller ledelse, minimum 3-årig utdanning fra høyskole eller universitet.
- Dokumentert erfaring som leder med personal- og økonomiansvar og av komplekse organisasjoner eller avdelinger.
- Erfaring med arbeid både på strategisk og operativt nivå, samt implementering av strategier for kundeopplevelser.
- Erfaring med operativ oppfølging av kontrakter med leverandører.
- Kunnskap om drift av teknologiske systemer og løsninger som påvirker kundeopplevelsen.
- Sterke analytiske ferdigheter og evne til å bruke kundeinnsikt i strategisk planlegging.
- Gode kommunikasjons- og relasjonsbyggende ferdigheter, med evne til å samarbeide på tvers av organisatoriske nivåer.
- Gjerne erfaring med tillitsbasert ledelse og organisasjonsutvikling, med fokus på prestasjon og tilbakemelding, samt åpenhetskultur.
Personlige egenskaper:
- Du er ansvarlig, relasjonell, involverende og fremtidsrettet.
- Gode lederegenskaper, trygg og tillitsskapende og samlende leder.
- Kunde – og markedsorientert.
- God på involvering og samhandling internt og eksternt.
- Løsningsorientert og nysgjerrig.
- Utviklingsorientert, initiativrik og fremoverlent.
- Opptatt av å ta i bruk og utvikle tjenestene gjennom ny teknologi.
- Målrettet, strukturert og med høy arbeidskapasitet.
- Kommuniserer godt, både muntlig og skriftlig.
- Forståelse for politiske prosesser og engasjement for AtBs samfunnsoppdrag.
Vi tilbyr:
- Sentral rolle i AtBs toppledergruppe med mulighet for strategisk påvirkning.
- Konkurransedyktige lønnsbetingelser.
- Offentlig tjenestepensjon i KLP, og gode bank- og forsikringsordninger.
- Sentralt beliggende arbeidssted i moderne og fine lokaler med innendørs sykkelparkering.
- Reisekort på AtB sine linjer etter gjeldende regler.
- Rabattert pris på treningssenter og gunstig lunsjordning.
- Mulighet til å jobbe noe fra hjemmekontor.
- Mange gode tilbud om sosiale og fysiske aktiviteter igjennom AtB Vel.
Frem til søknadsfristens utløp vil søknader og henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.
Det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste. Ønsker du å reservere deg for oppføring på denne listen må du begrunne dette i søknadsportalen. Du vil få en tilbakemelding på om reservasjonen kan imøtekommes. Hvis dette ikke er mulig, vil du få mulighet til å trekke søknaden.
Søknadsfrist: 27. april 2025
Kontaktpersoner
-
Eilif Solem
Managing partner/Seniorrådgiver
solem@searchhouse.no
(+47) 992 20 202 -
Oskar Sliper
Researcher / Rekrutteringsrådgiver
sliper@searchhouse.no
(+47) 954 52 148 -
Therese Bjørstad Karlsen
Partner/Seniorrådgiver
karlsen@searchhouse.no
(+47) 995 99 755
Jeg vil vite mer
Fyll ut skjemaet nedenfor for å kontakte Search House om denne stillingen.
Registrer din CV
Er du åpen for å høre om nye karrieremuligheter og ønsker å bli kontaktet dersom vi har oppdrag som kan være aktuell for deg? Register din CV her, og gjør deg tilgjengelig for spennende jobbmuligheter.
Search House følger lover og regler for lagring av personopplysninger og offentlig saksbehandling og dine opplysninger behandles konfidensielt.